Tisdag. 12 Oktober.

Yey snart har halva oktober passerat också. Känns att de är riktig jäkla höst nu. Brrrr... Blåste ju nästan bort på väg till dagis imorse, ihhh..
Tindras avdelning skulle plocka fina löv och göra tavlor idag & Emmas avdelning skulle vara inne! :)
Ingen missade väl mitt bekymmer med makaronen igår? Haha..
Vi käkade middag tidigt igår strax efter 15 nångång.. Och Tindra börjar låta lite ynkligt, och petade frenetiskt i lill näsan, makajon näsan mamma.. Å nej tänkte jag. Kollade in i lill borren och försöker få tag i den med lillfinger nageln, men nådde den inte.. :/ Hämtade topz och pincett... Utan resultat. Hon började nysa och fräsa men den satt fast!
Happ, vad göra? Ringde VC som koppla mig till sjukan som sa att de inte var någon fara men att man måste ta ut den såklart. Kan ju inte påstå att jag var så himla sugen på att åka till akuten och sitta flera timmar i kö för att plocka ut något så simpelt som en makaron.. Och hon verkade inte störas av den, lekte på som vanligt bara.
Så vi väntade och väntade. Sovdags närmade sig och kunde ju inte låta na somna me makaronen i näsan så låtsas farfar kom hit och skulle skjutsa upp oss..
Klädde på kidsen och gick ner, och hann bara sätta Tindra i bilstolen så ser jag makaronen i borren. Woooh, livrädd att hon skulle fräsa in den igen, så snabba mig dit med fingret och fick loss en bit.
Sa till farfarn att vi nog inte behöver åka, så höll jag för den tomma borren och sa fräs!! Och tjoffs så ploppa en fet makaron ut! Hahahaha.. Woooho! 4,5 timmar satt den.. :)) Men vi slapp massa timmar på sjukan iaf..
Men Emma vart besviken då jag hade lovat att hon skulle få sova hos mormor.. Så var bara till att gå dit och sova de.. :) Haha, det roliga var att jag sa till Tindra nu behöver du inte åka till farbror doktorn. Men jag bill det. Måtte åka fabbo dåkkån mamma! Hahaha go huvve då! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0